Sunday, April 27, 2008

According to Kotler ترجمه کتاب




نام کتاب : بازاریابی به روایت کاتلر
(According to Kotler)
نویسنده : فیلیپ کاتلر
(Philip Kotler)
مترجم : امیر شفقی
نشر بهینه به زودی

مقدمه مترجم : کاتلر می گوید که هر بحران ، فرصتی درخشان و تغییر شکل یافته است ، در صورتی که به آن با دیدی خلاقانه نگاه شود . همین بینش باعث شد وی در دهه 70 ، که شوک نفت بر شرایط جهانی حاکم بود ، به تحقیق و کار در زمینه بازاریابی روی آورد. فيليپ كاتلر در سال 1931 در شيكاگو متولد شد ، ليسانس را از دانشگاه دي پل ، فوق ليسانس را در رشته اقتصاد از دانشگاه شيكاگو، دكترا را در همان رشته از ام آی تی و فوق دكتراي رياضي را از هاروارد و فوق دكتراي علم و فناوري را از دانشگاه شيكاگو اخذ نمود. او از سال 1969 استاد رشته بازاريابي بين المللي دانشگاه نورث وسترن است و تأليف 34 عنوان كتاب و بيش از 100 مقاله كه در مجلات معتبري نظير هاروارد بيزينس ريويو منتشر شده گواه تاثیر او بر بازاریابی جهانی ست ، طوری که كتـــــاب اصول بازاريابي اش مرجع بي بديل همه دانش پژوهان در اين زمينه است
کاتلر مـــدرس، نويسنده و سخنران برجسته اي است كه مسافرتهاي بسيار به اروپا، آسيا و آمريكاي جنوبي براي سخنراني و مشاوره داشته و از دانشگاههاي معتبر دنيا دكتراي افتخاري دريافت داشته و كتابهاي او به بيش از 30 زبان دنيا ترجمه شده اند و سالهاي متمادي مشاور شركتهاي بزرگي همچون آی بی ام ، ای تی ، جنرال الكتريك ، فورد ، موتورولا ، مرك ، بــانك آمريكا و ... بوده و عضو هيئت مشورتي بنياد دراكر، رئيس هيئت مديره دانشكده بازاريابي موسسه علوم مديريت ، مديرعامل انجمن بازاريابي آمريكاست (IMR) انجمن مديريت آمريكا (AMA) او را تاثيرگذارترين بازارياب تمام دوران لقب داده است

کاتلر به عنوان پدر علم نوین بازاریابی اثری مسلم و قوی بر روند رشد آن داشته و با کتابهای متعددی که به چاپ رسانده ، نام خود را در سه دهه اخیر زبانزد نموده است .وی در سالهای اخیر به شیوه ای نوین روی آورده و با کاستن از حجم کتابهای خود به سمت هر چه کاربردی تر کردن این کتابها گام برداشته است . کتاب بازاریابی به روایت کاتلر پاسخ وی به پرسشهای متعددی ست که از او شده است و با پاسخهایی ساده ، ضمن بیان ذهنیات جدید خود در مورد بازاریابی و تبلیغات و ابزارهای تبلیغاتی و ... در حداقل کلمات و خطوط حداکثر مفاهیم را منتقل کرده است
امیدوارم کتاب حاضر به عنوان هندبوکی مناسب به مدیران و دانش پژوهان این رشته یاری رساند
امیر شفقی