برندينگ شهری
برندينگ شهری | ||
عنوان نشست: برندينگ شهری
نوع و سطح نشست: نشست تخصصی در سطح تهران گروه: مديريت نوآوری ترويج دانش و تجاریسازی تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۱- ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۳۰ محل برگزاری: تهران - خ پاسداران-فرهنگسرای نیاوران - سالن خلیج فارس در دنیای امروز شهرها و مناطق شهری با مکانهای دیگر در زمینههای مختلف مانند سرمایهگذاری و سرمایه پذیری، توریست، مراکز خرید، رخدادهای سیاسی، اجتماعی و هنری و ... رقابت میکنند. این امر بواسطه فشارهای ناشی از سرعت جهانی شدن تشدید شده است، بطوریکه دیگر رقابت در میان شهرهای همجوار نبوده، بلکه در شبکهای از شهرهای جهانی اتفاق میافتد که ممکن است بسیار از یکدیگر دور باشند. یکی از مهم ترین ابزارها برای رقابت در این شبکه، برخورداری از آوازه شهری (برند شهری) است. منظور از آوازه شهری، برخورداری یک شهر یا مکان از هویت ویژه است. چنین هویتی بواسطه برخورداری از ویژگیهای مشخص و تمیز دهنده که به طور خوانا قابل شناسایی باشند، حاصل میگردد. کلانشهر تهران در شبکه شهرهای جهانی بهناچار در حال رقابت است. برای موفقیت در این رقابت، ناگزیر از تعریف ویژگیهایی خاص برای خود است. نشست حاضر سعی دارد با تبيین اهمیت و جایگاه برندینگ شهری در حوزه مدیریت کلانشهر تهران، به بررسی ابعاد کلی این مهم از زوایای مختلف بپردازد. برای این منظور ابتدا اهمیت موضوع از منظر ادبیات بازاریابی طرح میگردد. سپس جایگاه برند در بخش عمومی بحث خواهد شد. پس از آن از منظر اقتصاد شهری، ارتباط موضوع با اقتصاد فضا بررسی خواهد شد؛ و در انتها جایگاه برند شهری در شبکه شهرهای جهانی تبیین خواهد شد. سخنرانیهای ارائه شده: هر شهر یک برند؛ امیر شفقی برندسازی شهری ؛ اشرف رحیمیان توسعه اقتصادی و بازاریابی و آوازهسازی فضا؛ کمال اطهاری جایگاه برند شهری در شبکه جهانی ؛ مرتضی قورچی- علیرضا اسلامی برندینگ و دیپلماسی شهری ؛ گشتاسب مظفری |
<< Home