Wednesday, February 07, 2007

مذاكرات حرفه اى در تجارت

مذاكرات حرفه اى در تجارت
اميرحسين شفقى
روزنامه شرق يكشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ - - ۱۴ اوت ۲۰۰۵
بخش اول

در تجارت هر چه كالاهاى مورد معامله بزرگتر و تخصصى تر مى شوند و هرچه بيشتر به سمت خريدهاى صنعتى و خريداران سازمانى و بازارهاى سازمانى مى رويم كه در آنها معمولاً تعداد خريداران اندك اما خريدها بزرگتر است و از نظر جغرافيايى متمركزتر هستند و تقاضاها انتقالى است و خريدها فاقد كشش است و تقاضا داراى نوسانات بيشترى است مذاكره حرفه اى اهميت بيشترى پيدا مى كند چرا كه در اين بازارها خريدها تخصصى تر است و تعداد بيشترى از افراد درگير خريدند و تصميم گيرى ها پيچيده تر است و تشريفات ادارى دست و پاگيرتر است و
ادامه این مقاله در روزنامه شرق